Spoed? Neem contact met ons op | Tel.: +31 (0) 708 877 821

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws

5 redenen waarom een schone werkplaats een veilige werkplaats betekent

5 redenen waarom een schone werkplaats een veilige werkplaats betekent

Een schone werkplek betekent meer dan alleen een sprankelend en fris gebouw. Een schone werkplek zorgt ook voor de veiligheid en gezondheid van uw werknemers en bezoekers. Alleen al in 2016 werden bijna 3 miljoen niet-fatale verwondingen en ziekten op de werkplek gemeld door werkgevers in de particuliere sector. Letsel op de werkplek kan worden voorkomen door actie te ondernemen om een ​​schone, veilige werkomgeving te garanderen. Hier zijn vijf redenen waarom een ​​schone werkplek ook een veilige werkplek betekent:

1. Schone & droge vloeren om uitglijden en vallen te voorkomen.

Het onderhouden van schone, droge vloeren is essentieel voor het voorkomen van uitglijden en vallen op de werkplek. Verschillende categorieën vloerreinigers dienen verschillende doeleinden. Alkalische reinigingsmiddelen zijn bijvoorbeeld goed voor het reinigen van restaurant vloeren, terwijl zure reinigingsmiddelen roest, kalk en oxiden van vloeren verwijderen. Sommige producten kunnen echter chemicaliën bevatten die schadelijk kunnen zijn voor uw vloer, dus praat met een schoonmaak professional over wat het beste is voor uw installatie. Houd uw vloeren bovendien droog door absorberende materialen, zoals vloermatten, op functionele locaties te gebruiken om vocht en vuil van de onderkant van schoenen te verwijderen.

2. Ontsmettingsmiddelen voorkomen de verspreiding van ziektekiemen en ziektes.

Bacteriën kunnen zich gemakkelijk over de werkplek verspreiden, met name tijdens het griepseizoen, maar desinfecteren van oppervlakken en objecten met EPA-geregistreerde ontsmettingsmiddelen van ziekenhuiskwaliteit kan ziektekiemen in hun sporen stoppen.

3. Juiste luchtfilters verlagen de blootstelling van werknemers aan gevaarlijke stoffen.

U ziet ze misschien niet, maar stof en dampen zijn gevaarlijke stoffen die een onveilige omgeving voor werknemers kunnen creëren. Ventilatie in gebouwen is een belangrijke factor bij het verminderen van de overdracht van luchtweginfecties in de lucht en het handhaven van de gezondheid en productiviteit van werknemers. Regelmatig reinigen of vervangen van HVAC-systeem filters voorkomt dat ze verzadigd raken, wat kan leiden tot potentiële microbiële groei en geurproblemen. Stofzuigers uitgerust met HEPA-filters kunnen ook fijne deeltjes vangen. Het handhaven van de luchtvochtigheid rond 30 tot 50 procent door het gebruik van een luchtontvochtiger is ook belangrijk bij het elimineren van luchtverontreinigende stoffen en het bevorderen van schone lucht op de werkplek.

4. Schone lampen verbeteren de verlichting efficiëntie.

Vuile lichtarmaturen kunnen essentiële lichtniveaus verlagen, waardoor het voor werknemers moeilijk en onveilig is om hun dagelijkse taken uit te voeren. Schone armaturen verbeteren de verlichting efficiëntie op de werkplek aanzienlijk. Goed verlichte trappen en gangpaden zijn ook belangrijk om ongevallen te voorkomen en een veilige werkomgeving te handhaven.

5. De juiste verwijdering van afval en recyclebare materialen houdt werkplekken vrij van rommel.

Als afval zich opstapelt, ontstaat er niet alleen rommel, maar vormt het ook een voedingsbodem voor ongedierte dat een bedreiging vormt voor uw werkomgeving. Door afvalzakken zonder aanrakingen op belangrijke locaties in uw instelling te plaatsen, zorgt u ervoor dat materialen worden verwijderd en de verspreiding van bacteriën wordt beperkt. Het recyclen van materialen met duidelijk geëtiketteerde afvalcontainers zorgt ook voor een duurzamere omgeving.

Het bieden van een veilige en schone omgeving voor uw werknemers en bezoekers hoeft geen uitdaging te zijn waar u alleen voor staat.